אילוף בבית או בפנסיון

מה עדיף? כמה זה עולה? ולמי מתאימה כל אופציה?

הילד רצה ובכה ואתם בדיוק קראתם בעיתון כמה כלבים טובים לילדים, אחריות ביטחון … בקיצור נשברתם והבאתם לילד כלב ו… כן הוא אמר שיוציא אותו כל יום ויאכיל אותו ויאלף אותו 🙂

אבל…. זה לא קרה. אז מה עושים ?

בראש ובראשונה לפני שאתם מביאים כלב דעו שכלב הוא חיית להקה, חייה משפחתית אם תרצו, מה שאומר שהכלב הוא לא רק של _____ הילד שלכם, אלא של כולם. הכלב מגיב לבני הבית כאל הלהקה שלו, לא משנה לו אם אנחנו בני אדם או כלבים אנחנו הלהקה. והוא כבר ימצא לבד את האדם אליו הוא הכי יתחבר ויגלה לבד (ובמהרה) מי מנהיג הבית/ הלהקה.

מה שאני מנסה להגיד זה שאם כל הכאב, לפעמים עדיף שלא תיקחו כלב אם אתם לא אוהבים ולא רוצים והוא רק בשביל הילד. תלוי בכם וברגשותיכם. אך אם לקחתם הבינו שאתם חלק מהמשוואה.

אוקי, אחרי שהורדנו את זה מהלב לקחתם כלב וכולם מרוצים אבל הוא גור ועושה צרכים קופץ נושך ונובח…כלב 🙂

יש לנו כמה אופציות:

  • לחפש כמה שיותר מידע ולנסות לאלף/לחנך לבד.
  • לבקש את עזרת מאלף מקצועי.
  • לשלוח את הכלב ללמוד ולחזור אלינו.
יתרונות וחסרונות השיטה הראשונה הם ברורים, היתרון הגדול הוא המחיר, חינם. החיסרון הגדול חוסר במקצועיות והדרכה, כך שלפעמים מצליחים ולפעמים לא ולעתים גם עושים טעויות שאח"כ צריך לתקן. המזל הוא שתמיד אפשר לפנות לעזרה בדמות מאלף, לפעמים אפילו דרך שיחת טלפון או SMS

להיעזר במאלף

החיסרון – עולה כסף.

אך ישנם מגוון גדול של מאלפים והמחירים זזים בהתאם בד”כ מאלף מתחיל יגבה בן 100 ל 150 ש”ח לאילוף, אין ספק שהמחיר זול יחסית ביחס למאלפים המקצועיים יותר שם המחירים לרוב ינועו בין 250/300 עד אפילו 450.

המלצה: מצאו מאלף בטווח מחיר של 250-350 לרוב הם טובים ויש להם מספיק עבודה וניסיון ולכן הם מורידים את המחיר בכדי שיהיה נוח והם גם עושים את העבודה בצורה נכונה ויעילה.

היתרון – אדם מקצועי שמעביר אתכם תהליך.

אילוף כלב בצורה נכונה דורש יותר מלדעת להושיב את הכלב ומצריך תהליך של התפתחות אנושית, הבנה שלנו איך להתייחס לכלב ואיך להרגיש טוב ונכון עם עצמנו בכדי שנוכל להנהיג בצורה ראויה את ביתנו וכלבנו.

התהליך מתאים לרוב האנשים יש כאלו שמבינים מהר יותר ויש כאלו שלוקח להם יותר זמן אך בסוף מצליחים.

היופי בשיטה זו לדעתי מתבטה ביחס, כמה שהאדם ייתן מעצמו יותר כך הוא יקבל יותר מהכלב והחיבור בניהם יגדל, למעשה בשלב האילוף נרקם קשר חזק בין אדם לכלב, הבנה של כיצד להתנהג יחד, אתה לומד את כלבך וכלבך לומד אותך.

The walk
רועה אוסטרלי

בעיני שלב האילוף הוא יפה ביותר, זהו זמן שיש לאדם עם הכלב והמהווה בסיס לקשר וחיים מאושרים יחד. זה הזמן בו אתם לומדים זה את זה

לשלוח את הכלב לאילוף

החיסרון – המחיר גבוהה משמעותית שכן כל יום הנו יום אילוף מלא.

היתרון – חסכון בזמן ומתן אפשרות לגדל את הכלב שרצתם גם במידה והוא קשה מדי בשבילכם לאילוף בהתחלה

רועה אוסטרלי

אופציה זו אינה מתאימה לעצלנים, אם אין לאדם את הכוח והרצון לעבור את התהליך עם עצמו ועם כלבו לא יעבור זמן רב מאז שהכלב יחזור מחונך מ”הלימודים” ועד שיחזור לסורו, וזה לא בגלל הכלב חשוב להבין שזה בגלל היחס של הבעלים לכלב.

אם זאת אסייג ואמר שלא תמיד כך הדבר והרבה פעמים הכלב נרגע ומתאזן ולבעלים יש רצון טוב ומוטיבציה לתרגל ולהקפיד על הרגלים נכונים ואז הכל טוב.

אז למי מתאימה שיטה זו ?

לאנשים מבוגרים, לאנשים עם הרבה רצון ואהבה וכלב חזק מדי או פרוע מדי, לאנשים עם מחסור בזמן אך הרבה רצון ואהבה לכלב.

אין ספק שמאלף שנמצא עם הכלב 24/7 לתקופה של כמה חודשים יהפוך את הכלב למחונך וממושמע, אך על הבעלים להמשיך את העבודה בבית.

גינת כלבים

במידה ובחרתם באופציה 3 ודאו שלפנסיון אילוף אליו אתם שולחים את כלבכם, יש שיעור הבנת התנהלות כלבית וצורת תקשורת כלבית - עבורכם. המידע הזה הוא בעל ערך גבוהה מאוד, בזכות ההבנה הזו לא תצטרכו לשלוח את כלבכם שוב ושוב לסדרת חינוך, בתנאי שאתם מיישמים כמובן.