קורס אילוף כלבים אונליין

קורס אילוף אונליין הוא קורס מבוסס וידאו, הסברים, דוגמאות ותרגילים המסבירים לבעל הכלב כיצד להתנהג עם הכלב.

בקורס לומדים להבין את שפת הכלב והפסיכולוגיה הכלבית ועל ידי כך להבין את הכלב.

חשוב להבין שלכל כלב (לא גזע-כלב) אופי משלו, סגנון למידה שונה ועקומת למידה שונה.

לכן הקורסים הדיגיטליים מלמדים אתכם בעלי הכלבים להבין אותם כדי שתוכלו להתחיל להתנהג בהתאם לשפה שהם מבינים, לזה אני קורה חינוך כלבים

חינוך כלבים כולל – הליכה בלי משיכות, הקשבה, עידוד רוגע, מרחב בבית ומרחק מהשולחן בזמן האוכל וכדומה.

בנוסף לחינוך כלבים בקורס אונליין מלמדים גם אילוף בסיסי, פקודות/ הנחיות בסיסיות שעוזרות לבעלים לתקשר עם כלבו וגם לקבל יותר סמכות וכלים.

רועה אוסטרלי

אילוף כלבים

אילוף כלבים כולל בין היתר – רגלי (ללכת לידי), שב וארצה אשר גורמים לרגיעה והמתנה (שקשה לכלב), לא לזוז ולפעמים הנחיות נוספות כמו לקפוץ ,להתגלגל, להביא, למקום וכודמה.

בקורס אילוף כלבים אונליין מסבירים גם כיצד להבדיל בין משחק טוב למשחק שהולך להתפתח לריב, כיצד להרגיל לגינת כלבים, חינוך גורים לצרכים ונשכנות, הבנה וטיפול בסיסי בבעיות התנהגות, איך לבחור כלב מתאים לבעלים ועוד.

קורס אילוף כלבים אונליין פותר לרבים מבעלי הכלבים את הבעיה, שכן הם מבינים את כלבם פתאום ורואים כיצד ההתנהגות שלהם עד כה עם הכלב הייתה שגויה וגרמה לבעיות התנהגות רבות.

אילוף כלבים אונליין - התאמה לאדם

עם זאת אילוף כלבים דורש קורדינציה והגבה מהירה ומותאמת לכלב אשר לא לכולם יש, בנוסף ישנם כלבים בעייתים יותר מאחרים ולכן עבור אנשים מסוימים במקרים מסוימים יהיה צורך באילוף פרונטלי. כמובן ההעדפה האישית משחק כאן תפקיד חשוב, האם האדם לומד מהר ולבד ורגיל בלמידה ויישום או צריך הכוונה ועזרה.

ישנם גם בעלי כלבים אשר יודעים שאינם מסוגלים לחנך ולאלף את כלבם ולכן מחליטים לשלוח אותם לפנסיון אילוף. במקרים אלו חשוב להבין שגם במידה ואתה אינך מאלף את הכלב (ואולי אפילו חשוב יותר מכיוון שאינך עושה זאת), על בעל הכלב להבין את הפסיכולוגיה והשפה הכלבית כדי לשמור תורת החיים בה הוא רוצה הרי בסופו של יום הכלב חיי עם הבעלים ולא עם המאלף (ולכן גם כאן קורס אילוף כלבים אונליין יכול להתאים, בשילוב עם פנסיון-אילוף).

אנשים שלא מבינים את הכלב ושולחים אותו לפנסיון-אילוף לרוב שולחים את כלבם יותר מפעם אחת ולפעמים כל תקופה ואינם מבינים שהבעיה נובעת מוחסר השינוי שלהם

חינוך כלבים

עוד לא בטוחים מה עדיף?

הכנתי עבורכם כתבה קצרה בנושא

לשלוח את הכלב לאילוף/לחנך בבית/בעזרת מאלף או אונליין?

מה עדיף ? כמה זה עולה ? ולמי מתאימה כל אופציה ?

הילד רצה ובכה ואתם בדיוק קראתם בעיתון כמה כלבים טובים לילדים, אחריות ביטחון … בקיצור נשברתם והבאתם לילד כלב ו… כן הוא אמר שיוציא אותו כל יום ויאכיל אותו ויאלף אותו 🙂

אבל…. זה לא קרה.

אז מה עושים ? אז ככה בראש ובראשונה לפני שאתם מביאים כלב דעו שכלב הוא חיית להקה, חייה משפחתית אם תרצו, מה שאומר שהכלב הוא לא רק של _____ הילד שלכם, אלא של כולם. הכלב מגיב לבני הבית כאל הלהקה שלו, לא משנה לו אם אנחנו בני אדם או כלבים אנחנו הלהקה. והוא כבר ימצא לבד את האדם אליו הוא הכי יתחבר ויגלה לבד (ובמהרה) מי מנהיג הבית/ הלהקה.

מה שאני מנסה להגיד, אם כל הכאב, זה שלפעמים עדיף שלא תיקחו כלב אם אתם לא אוהבים ולא רוצים והוא רק בשביל הילד. תלוי בכם וברגשותיכם. אך אם לקחתם הבינו שאתם חלק מהמשוואה.

אוקי, אחרי שהורדנו את זה מהלב לקחתם כלב וכולם מרוצים אבל הוא גור ועושה צרכים קופץ נושך ונובח…כלב 🙂

אילוף כלבים

עכשיו יש לנו כמה אופציות:

  • לחפש כמה שיותר מידע ולנסות לאלף/לחנך לבד.

  • לבקש את עזרת מאלף מקצועי.

  • לאלף בעזרת קורס דיגיטלי
  • לשלוח את הכלב ללמוד ולחזור אלינו

לחנך לבד

יתרונות וחסרונות השיטה הראשונה הם ברורים, היתרון הגדול הוא המחיר, חינם. החיסרון הגדול חוסר במקצועיות והדרכה, כך שלפעמים מצליחים ולפעמים לא ולעתים גם עושים טעויות שאח”כ צריך לתקן. המזל הוא שתמיד אפשר לפנות לעזרה בדמות מאלף, לפעמים אפילו דרך שיחת טלפון או  SMSולמרות זאת לפעמים גורמים לבעיות שקשה לתקן בדיעבד.

לקחת עזרה ממאלף פרונטלי

החיסרון – עולה כסף וישנם מאלפים רבים, חלקם ללא ידע וניסיון נדרש לטפל בבעיה אשר יכולים לגרום לבעיות הרבה יותר חמורות, אך ישנם מגוון גדול של מאלפים והמחירים זזים בהתאם בד”כ מאלף מתחיל יגבה בן 100 ל 150 ש”ח לאילוף, אין ספק שהמחיר זול יחסית ביחס למאלפים המקצועיים יותר שם המחירים לרוב ינועו בין 250/300 עד אפילו 450.

המלצתי: במידה ואתם בוחרים באילוף פרונטלי, מצאו מאלף בטווח מחיר של 250-350 לרוב הם טובים ויש להם מספיק עבודה וניסיון ולכן הם מורידים את המחיר בכדי שיהיה נוח והם גם עושים את העבודה בצורה נכונה ויעילה בנוסף אתם יכולים לבקש מהם מספר טלפון לממליץ.

היתרון – אדם מקצועי שמעביר אתכם תהליך, אילוף כלב בצורה נכונה דורש יותר מלדעת להושיב את הכלב ומצריך תהליך של התפתחות אנושית, הבנה שלנו איך להתייחס לכלב ואיך להרגיש טוב ונכון עם עצמנו בכדי שנוכל להנהיג בצורה ראויה את ביתנו וכלבנו.

התהליך מתאים לאנשים שיש להם זמן וכסף (לרוב נדרשות בין 5 ל 10 פגישות ולפעמים יותר) ומוכנים לתרגל בבית אך צריכים הכוונה פיזית לפני כן ומעקב קבוע (כשקובעים פגישה קשה יותר להבריז ולפחות עובדים פעם בשבוע).

קורס אילוף אונליין

קורס אילוף אונליין מומלץ במיוחד כי אפשר לקחת אותו וללמוד עוד לפני שמביאים כלב ובכך אפשר לדעת שאנו לוקחים את הכלב הנכון לנו וגם לחנך אותו מהיום הראשון בצורה נכונה.

היתרונות: מידע זמין תמיד וניתן לחזור ולצפות, במידה ויש קבוצה ללומדים (כמו אצלנוב SOGFIT-SHAPE) אז ניתן להעלות שאלות ומקרים ולשתף את המקרה עם בעלי כלבים נוספים שייתכן ונתקלו בבעיה הספציפית. המחירים לרוב נמוכים יותר מ 5 – 10 מפגשים פרונטליים והרבה פעמים ניתן לקבל גם ייעוץ טלפוני.

בנוסף, מכיוון שהקורס מוקלט ניתן להעביר יותר חומר שבמפגש פרונטלי לא מספיקים כי רוצים לתרגל.

החסרון: אין הכוונה פיזית ומעקב כדי לבדוק שאתם מבצעים את הדברים שלמדתם ועושים אותם טוב (אמנם אפשר לראות בוידאו אך לא לכולם זה מספיק).

מחירים לקורס אילוף דיגיטלי נעים בין 150 עד 3500 ש”ח, לרוב ההבדל הוא ברמת הצילום והגימור של הווידאו (דברים עפים על המסך וכדומה).

אצלנו בדוגפיט שייפ דרך אגב מנסים למכור את הקורס במחיר הנמוך ביותר שאפשר כדי שלכל כלב יהיה בעלים שמבין אותו.

לשלוח לפנסיון אילוף

החסרונות: כששולחים את הכלב לפנסיון אילוף, הבעלים לא מפתח את אותו הקשר עם הכלב כמו באילוף לבד (דיגיטלי/פרונטלי/ עם/בלי מאלף), בנוסף רבים מהפעמים הבעלים לא לומד את שפת הכלב ולא מכיר את כלבו לעומק ולכן הבעיה לא נפתרת. מעבר לכך אנו לא יודעים איזה תהליך הכלב עובר בפנסיון. מחירים גבוהים ולרוב נעים באלפים כש 2300 ש”ח נחשב זול ואזור ה 4000 ש”ח נחשב ממוצע.

יתרונות: ישנם כלבים תוקפנים ובעייתים או פשוט קשים לאדם לאילוף, עבור קשישים למשל זה אחד הפיתרונות המומלצים. שלחית הכלב לפנסיון אילוף נותנת לבעלים חסכון בזמן ומתן אפשרות לגדל את הכלב שאתם אוהבים גם במידה והוא קשה מדי לאילוף עבורכם. עם זאת לפני בחירת פנסיון עשו מחקר מקיף שכן לא תמיד מצליחים לפתור את הבעיה בפנסיון.

כמובן שבמידה ובחרתם באילוף בתנאי פנסיון אני ממליץ לוודא שאתם מקבלים מהמאלף כמה הרצאות עם מידע/ לקחת קורס אילוף אונליין כדי להיות מוכנים להמשיך את המחייה עם הכלב בהמשך.

גינת כלבים

לסיכום

לסיכום ישנן אופציות רבות לחינוך/ אילוף הכלב, לבד, עם מאלף, קורס אילוך אונליין, פנסיון וישנן גם שיטות שונות.

חשוב שתבחרו את השיטה המתאימה ביותר עבורכם ובעדיפות שתלמדו לבחור גם את הכלב המתאים ביותר עבורכם (אנרגיה).

בכל דרך שתבחרו אליכם להיות מעורבים בחיי הכלב כמה שיותר, להבין את שפתו, לנשום עמוק ולהיות רגועים ובעלי אורח רוח, שכן כדי שתלמדו את הכלב – הוא צריך לטעות ואתם צריכים לתקן אותו ולכוון אותו לדרך הרצויה.

כלב זו חיה נהדרת המביאה המון אושר לבעליה, אך גם יכולה להיות מאתגרת במיוחד בשלבים הראושנים שלכם יחד ובגילאים הצעירים אז יש להם אנרגיות רבות להוציא (כמו לבני אדם).

אל תוותר על חינוך ואילוף הכלב ואל תחכו לבעיות התנהגות כדי להתחיל לתקן, בחרו את הדרך המתאימה לכם והתחילו כמה שיותר מוקדם.

תהנו!

מקלחת לכלב - דוגפיט